Filmjölksbröd

Jag har bakat filmjölksbröd med pepparkakskrydda, så här mitt i sommaren. Låter säkert lite knasigt men pepparkakskrydda får jag aldrig nog av. Kan ju vara kul att känna doften av julbak mitt i sommaren. Det får mig att längta liiiite till julen såhär i sommarvärmen. Har även gästboggat på min fina farmors blogg idag.

Filmjölksbröd:
0,5 liter fil
2 dl havregryn
2 dl rågsikt
2 dl vetemjöl
1,5 msk ljus sirap
0,5 msk pepparkakskrydda
0,5 tsk salt
0,5 msk bikarbonat
1 dl russin

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda filmjölk med havregryn och tillsätt resten av ingredienserna. Klä en form med bakplåtspapper och häll ner smeten i formen. Sätt in i ugnen i 1,5 timme.

One thought on “Filmjölksbröd

Kommentera

