Randiga maränger med julfärger!

Nu är det ju snart första advent och jag börjar så smått att julbaka. Idag bakade jag dom här marängerna som jag spritsade med röd och blå karamellfärg! Till helgen ska jag baka mer och julpyssla!

Röda och blå maränger:
2 äggvitor
1 dl socker
1/3 tsk vaniljsocker
Några droppar röd karamellfärg
Några droppar blå karamellfärg

Sätt ugnen på 100 grader.
Vispa äggvitorna och vaniljsockret till ett fast skum.
Tillsätt sockret lite i taget.
Sätt två spritspåsar i två glas och vik ner kanterna på spritspåsen runt glasets kant. Droppa en av färgerna från sidorna så att det blir som slingor i påsen.
Gör likadant med den andra färgen i den andra påsen.
Fyll smeten med hälften i den röda spritspåsen och andra hälften i den blå spritspåsen.
Spritsa på en plåt med bakplåtspapper och sätt in i ugnen.
Ta ut dom efter ca 45 minuter.

2 thoughts on “Randiga maränger med julfärger!

  1. Hej! Jag hittade din blogg genom underbaraclaras instagram där du kommenterat och jag måste säga den är hur fin som helst! 🙂 Du är lika gammal som min lillasyster men verkar ca 100 gånger bättre på att baka… Imponerande! Kram!

Kommentera

