Knäck i mikro!

I helgen testade jag att göra knäck i mikrovågsugnen. Det var betydligt enklare än att stå vid spisen och gick på bara 10 minuter! Det är mindre risk att man bränner sig och knäcken smakar precis lika gott som ”vanlig” knäck.

Knäck i mikro:
1 dl socker
1 dl sirap
1 dl grädde

Blanda ingredienserna i en hög skål. Jag använde en ib laursen skål med pip och det gick jättebra. Skålen ska rymma 1,5 liter.
Sätt in i mikron i 8-9 minuter.
Fyll knäckformar och låt stelna.

bild-40

(P.S Jag älskar att pyssla och har länge tänkt att jag ska börja lägga ut julpyssel på bloggen, lite vad som helst man enkelt kan tillverka fram till jul. Vad tycker ni jag ska pyssla? Har ni någon idé? Skicka en kommentar vetja!)

One thought on “Knäck i mikro!

Kommentera

